CEPHIR seminar

Webinar: Natuurlijke experimenten en de volksgezondheid – onbenutte kansen voor preventie?

Natuurlijke experimenten en quasi‐experimentele methoden kunnen een krachtige manier zijn om beleid te evalueren. In dit webinar bespreken we wat deze methoden inhouden en hoe we ze kunnen inzetten om de volksgezondheid te bevorderen. Na een informatieve inleiding van een van de internationale experts op dit thema, volgt een aansprekend voorbeeld uit de praktijk. Daarna presenteren we enkele grote ontwikkelingen die in de stad zullen plaatsvinden de komende jaren en gaan we samen in discussie hoe we deze zouden kunnen evalueren op het thema gezondheid.

25 juni, 2021

Locatie: Online

Organisatie: CEPHIR

Meer seminars

  • 9 december, 2024

    Timmerhuis, Halvemaanpassage 90, Rotterdam

    Symposium: Betekenisvol Datagebruik voor een Kansrijke Start in de eerste 1000 dagen van het leven

  • 10 juni, 2024

    Onderwijscentrum, Professor Andries Queridozaal

    Seminar: Omgaan met de complexiteit bij het beschermen en bevorderen van gezondheid

  • 25 juni, 2021

    Online

    Webinar: Natuurlijke experimenten en de volksgezondheid – onbenutte kansen voor preventie?

  • 29 november, 2021

    Het Nieuwe Instituut

    Seminar: E-health en kwetsbare groepen – Is e-health voor iedereen geschikt?

  • 27 juni, 2022

    Bibliotheektheater, Central Bibliotheek Rotterdam

    Seminar: Hoe maken we gezondheidsinterventies inclusief?

  • 21 oktober, 2022

    Sophia bioscoopzaal SP-3417

    Seminar: Industriële luchtverontreiniging en gezondheid

  • 29 september, 2022

    Online

    Webinar: Publieke gezondheidsperspectieven COVID-19

  • 20 november, 2023

    Onderwijscentrum, Professor Andries Queridozaal

    Seminar: Integrale hulp bij onverzekerdheid.

  • 1 juni, 2023

    Erasmus MC Onderwijscentrum, prof.dr. Andries Queridozaal

    Feestelijke hernieuwing CEPHIR samenwerking

  • 17 april, 2023

    ZOOM & Professor Andries Querido Zaal, Erasmus MC

    Seminar: Thuis, op school of in de buurt: hoe omstandigheden bijdragen aan ongelijkheid in de sociaalemotionele ontwikkeling van kinderen