CEPHIR seminar

Seminar: E-health en kwetsbare groepen – Is e-health voor iedereen geschikt?

E-health, digitale gezondheidszorg en –preventie, is een hot topic en lijkt een oplossing om de druk op de zorg te verlichten. Maar geldt dat wel voor iedereen? Hoe zorgen we ervoor dat e-health stimuleert en gezondheidsverschillen niet vergroot maar juist verkleint? En wat kunnen we samen doen in Nederland om de samenwerking te versterken?

Het RIVM, het Nivel, CEPHIR en het Erasmus MC organiseerden samen een middagsymposium over het thema e-health en kwetsbare groepen. De wetenschap en de praktijk presenteerden hoe het veld ervoor staat met betrekking tot hoe inclusief e-health toepassingen in Nederland zijn en waar de kansen voor verbetering liggen. Via pitches van PhD studenten, praktijkverhalen, een interactieve paneldiscussie en een afsluitende borrel werd kennis gedeeld en nieuwe connecties gelegd om dit vakgebied te versterken.

29 november, 2021

Locatie: Het Nieuwe Instituut

Organisatie: CEPHIR, Nivel, RIVM

Meer seminars

  • 25 juni, 2021

    Online

    Webinar: Natuurlijke experimenten en de volksgezondheid – onbenutte kansen voor preventie?

  • 29 november, 2021

    Het Nieuwe Instituut

    Seminar: E-health en kwetsbare groepen – Is e-health voor iedereen geschikt?

  • 27 juni, 2022

    Bibliotheektheater, Central Bibliotheek Rotterdam

    Seminar: Hoe maken we gezondheidsinterventies inclusief?

  • 21 oktober, 2022

    Sophia bioscoopzaal SP-3417

    Seminar: Industriële luchtverontreiniging en gezondheid

  • 29 september, 2022

    Online

    Webinar: Publieke gezondheidsperspectieven COVID-19

  • 20 november, 2023

    Onderwijscentrum, Professor Andries Queridozaal

    Seminar: Integrale hulp bij onverzekerdheid.

  • 1 juni, 2023

    Erasmus MC Onderwijscentrum, prof.dr. Andries Queridozaal

    Feestelijke hernieuwing CEPHIR samenwerking

  • 17 april, 2023

    ZOOM & Professor Andries Querido Zaal, Erasmus MC

    Seminar: Thuis, op school of in de buurt: hoe omstandigheden bijdragen aan ongelijkheid in de sociaalemotionele ontwikkeling van kinderen